Purple rain




Hallå folket!

Tänkte visa hur man gör sminkningen till vänster här.
Kameran dog så det blev inte så många bilder och tyvärr inga på produkterna. Men jag tror ni överlever denna gång :)









Steg för steg alltså:

1. Basen är lagd, puderstoppet är lagt och eyeprimern är lagd. Jag börjar med att lägga en lila ögonskugga (cybershadow Violet M.U.S) med en platt, hård pensel. Lägg skuggan nästan in till inre ögonvrån och upp till globlinjen.
Här ser ni hur jag lagt det:


2. Sen tar jag och lägger en mörkare lila; "endless" som är en Microshadow från M.U.S. Den lägger jag i yttre kanten av ögat och suddar in i den första lila skuggan, och in i globlinjen.



3. Nu har jag lite bildbrist här, haha. Men alltså. Jag har lagt min Microshadow Muffin från M.U.S under brynet och min eyedust "goldglow", också den från M.U.S längst in i inre ögonfrån och suddat ihop den med det lila.Efter det borstade jag bort puderstoppet och la endless längst nedre franskanten. Sen har jag lagt en svart inliner och ett litet eyeliner streck längst övre franskanten. Två lager mascara på det och det är klart!



Sen var det klart! Jag ber om ursäkt för en ganska odetaljerad och bild-fattig tutorial men det kanske ger ett grepp om hur det gick till.

Ha det bra!







Kommentarer
Postat av: Rebecca

Malin, du är så jävla duktig. Kan inte du bo i mitt rum och sminka mig varje morgon? ;)

2009-10-27 @ 21:55:53
URL: http://palmquiist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0