Recension: Max Factor loose powder

Andren av inköpen ut att recenseras är Max Factors löspuder.

Produkt: Lös puder
Märke: Max factor
Pris: ca 120 kronor

Om produkten: Max factors lös puder är ett transparant puder. Det ger alltså ingen färg. Pudret mattar ner ansiktet och gör så att makeupen sitter hela dagen. Det smarta med ett löspuder är att man också kan använda det som puderstopp under ögonen (man lägger ett lager precis under ögonen så att skuggan som faller ner inte fastnar i basen)

Positivt: Lägger sig jätte fint över basen. Sitter hela dagen. Jag gillar att det är transparant också. Och att priset är så grymt.

Negativt: Tråkigt förpackning. Lite dumt att de inte har något "innerlock" med hål i, så att bara en liten mängd kommer ut samtidigt. Den har ett innerlock nu men det måste man ta ut för att få ut något puder.

Mina åsikter: Tycker att pudret är helt grymt! Än har Max Factor inte svikit mig! Mattar ner och gör huden alldeles len. Däremot är en puderborste att rekommendera, det ger ett jämnare och snyggare resultat än puderpuffen som följer med. Skönt att något budget-märke har löspuder.

Betyg: 4.5 / 5 - Jag måste säga att jag faller för en snygg förpackning. Det betyder att en ful förpackning drar ner betyget en gnutta. Fast man får ju vad man betalar för dock...




Hoppas det var till någon hjälp när ni ska köpa puder nästa gång haha! :)
Nu: McDoo
Må så gott folket!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0