Recension- Nivea Teint Delight

Tänkte recensera en ny foundation, Niveas Teint Delight, som är en gel- foundation.
Den finns i fyra färger, den jag testat heter 04-Sand.

Produkt beskrivningen på Nivea.se lyder:

"Få naturlig lyster med vår gel-foundation som ger en fräsch, naturlig lyster. Med Oxy-mineraler och rent vatten."

Mina åsikter:
Enligt mig var detta ingen höjdare. Kan bero på att jag gillar lite mer täckande foundations, och den här var definitivt inte täckande. Kan kanske tänka mig att den är bra på sommaren men då köper jag nog hellre en färgad dagkräm än denna.
Den var också väldigt odryg och svår att få jämn. Dessutom luktade den otroligt starkt av parfym. Jag fattar inte det där med starkt parfymerat smink? Varför? Dessutom luktade den inte alls "rosor" efter 10 minuter utan mer gammal parfym.

Nej, inte en foundation i min smak.

Däremot är det ju väldigt individuellt det här med foundation, kan tänka mig att den passar bättre på de som inte alls vill ha (och/eller behöver) samma täckning som jag.


Bild: Nivea.se




Om jag skulle sätta ett betyg på foundationen skulle jag nog säga att den får 2.5 / 5


Priset har jag ännu inte kollat upp tyvärr, om någon jätte gärna vill veta så skriv det i en kommentar så kollar jag upp det!

Kram!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Request: TUTORIAL PÅ BLÅ SKUGGNING!!!!!

2009-09-18 @ 18:28:04
Postat av: Mandy

Va? Jag har inte sagt något... :)

2009-09-19 @ 13:22:36
URL: http://scars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0