Trend makeup tutorial. Mörka läppar.

Tänkte visa hur man bär den ganska svåra trenden mörka läppar på bästa sätt.
Hade lite ont om tid så det är inte tiptop men ni hajjar :)



Det blev en del bilder, så jag lägger in dom som miniatyrer. Men ni vet ju vad som gäller; Klicka på bilden så blir den större.


1.Nytvättat ansikte. Var noggrann med att rengöra ordentligt innan du lägger din makeup.


2. Här har jag lagt bas. Alltså min foundation och min concealer. Sen har jag pudrat över så att allt sitter.


3. Här har jag lagt en eyeprimer och sedan skuggat med en matt vit skugga över hela locket och upp till brynet och även lite under ögat. Sedan har jag markerat globen lite lätt med en svart, matt skugga. Till det använde jag en blending brush för att få ett suddigt resultat.


4. Stiliga bilder va? ;) Här har jag iallafall lagt en flytande svart eyeliner och gjort en vinge på den.


5. Här har jag applicerat mascara


6. Här har lagt klippt isär en "miss"-frans och satt ena delen längst ut på ena ögat och andra delen längst ut på det andra ögat. Det ger ögat ett lyft och en lite kattlikanade form.


7. Brynen är på plats med hjälp av en snedställd pensel och lite brynskugga.


8. Här har jag lagt en shading under kindbenet med en snedställd rougeborste och en brunare skugga. Jag har också lagt det sista och "avgörande" steget; det mörka läppstiftet.




Produktlista
-Allt från Make up store om inget annat anges

Bas
Matt foundation "Vanilla" + "Milk"
Studio concealer NW15 (M-A-C)
Loose powder "Milk"
M/S Sultan

Ögon
Eyeprimer (Lumene)
M/S White
M/S Pollution
Cake eyeliner "Black"
Mixing liquid
Lash art "Miss"
Masterpice Max (Max Factor)
Tri brow

Läppar
Lippencil "Jazz"
Lipstick "Magic"


:)


Kommentarer
Postat av: sofie

vad kul med steg-för-steg bilder och text, verkligen bra inspiration. Här ska definitivt testas. Sjukt snyggt ihop med det mörka läpparna också! :)

2010-11-17 @ 10:53:01
URL: http://makeupway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0