It's a hairy thing

Har testat lite nya schampon och balsam. 3 balsam (balsamer?). 2 schampon.
Tänkte berätta lite vad jag tycker om dom; inte för att hårvård riktigt är min grej men för att..aa dela med mig.

Då så!
(klickbara bilder)
Nr 1:

Bobby's Schampo och balsam extreme repair.
Säger sig vara bra för blondt hår vilker jag faktiskt måste erkänna att det var. Min blonda färg fullkomligt blommade och var så vacker och skinande så! Stort plus!
Säger sig också vara av "formen" "Extreme repair" vilket jag inte alls kan hålla med om. Håret blev inte alls lent och kändes lite som om det skulle tova ihop sig hur lätt som helst. Ni vet när det känns typ... sprött? Det kan ju på ett sätt vara bra eftersom att det blir mycket mer lätt-stylat då, och det var ju knappast något som syntes på håret. Men jag gillar ändå att dra handen genom ett lent hår.
Vad priset är vet jag faktiskt inte, men det spelar ingen roll. Jag kommer inte att köpa det igen.

Nr 2:

Just glow för normalt hår med honung och kamomill
En fruktansvärd duo som förtjänar att skickas åt helvete. Fy! Mitt hår var som en tuggummiboll. Det gick inte att reda ut, det kändes inte lent ens om jag försökte intala mig och håret såg bara livlöst ut. Det luktade inte ens något vidare. Inte äckligt. Inte gott. USCH!

Nr 3:

Franck Provost extreme repair balsam
Håret blev lent, det blev det. Men när det luktar kärring om det spelar det ingen roll. Skippa parfymen och dra till med en krämigare formula. Balsamet ska kännas i håret! Här kändes det mest som vatten. (Dessutom kan jag inte låta bli att irritera mig på Franck Provost som sitter där och flinar och tycker han är världsbäst. Självgod, det är vad han är.)


Summan av kardemumman ; Det här är en varning! Skit i dessa. Köp Loréàl Paris Anti breakage serie om ni vill ha bra hårvård.
Och Natusan Kids balsamspray för typ 30 spänn. Då jävlar ska ni få se på fint hår! Ni kan ju dra i lite hårolja om ni vill också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0