A lot to do

På nyår brukar de flesta vilja köra all in på maken. Iallafall om man jämför med vad man brukar ha. Och eftersom att man inte brukar ha det så är många lite osäkra på hur de ska gå tillväga.

Detta har resulterat i en minikurs för min vän Amanda igårkväll (och lite utlånade penslar och skuggor etc. Tänkte göra en lista på vad alla bör ha i sin sminkväska).
Idag har jag en sminkning nu alldeles strax och sen eventuellt 1-2 till. + mig själv. OCh en del inkommande sms om diverse concealer färger etc.
Stressigt, men kul.

För er andra som också har lite panik över kvällens sminkningar tänkte jag göra en liten länklista:

Sotning+bastutorial i bilder (från min andra blogg) :
LÄNK

Sotning tutorial video:
LÄNK

Blå/grön skuggning video (självklart kan du byta ut färgerna till vilka du vill) :
LÄNK

Hur man sägger fast lösfransar från Lindas blogg video:
LÄNK

Kanske inte så mycket men det är iallafall lite :)

Lycka till och gott nytt år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0