Recension - Make up store Cake eyeliner

Första recensionen på inköpen då. Först ut är Make up stores Cake eyeliner.

Produkt: Cake eyeliner
Märke: Make up store
Pris: 145 kronor

Om produkten:
MUS Cake eyeliner kan man beskriva som en vattenfärg. Man fuktar helt enkelt sin eyelinerpensel (som i mitt fall kommer från FACE Stockholm och är helt grym, rekommenderas!) och blandar i "burken" som en vattenfärg. Sen målar man helt enkelt bara sitt eyeliner streck.

Positivt: Den är väldigt väldigt enkel att måla med och den torkar jätte fort på ögat. Priset är ju också helt okej.

Negativt: Lite meckigt att man måste fixa och dona med pensel och vatten och så. Har man däremot en pensel och har tillgång till vatten så är det ju inget problem. Däremot så trycker den av sig i globlinjen efter bara ca en halvtimme - timme.

Mina åsikter: Jag blev så besiviken när jag upptäckte att den färgade av sig! Den var alltså alldeles värdelös att ha som eyeliner i den klassiska "eyelinervinge-ingenögonskugga-rödaläppar" looken.
Däremot använde jag den till en blåsotning igår och då upplevde jag inte samma sak.
Den är som sagt var jätte jätte enkel att lägga på ögat och linjen hamnar verkligen precis, och endast, där man lägger penseln.



Betyg: 3/5 - Hade hoppats på bättre kvalitét än så här. Synd på ett annars så bra märke.


(Bild: Jag)



Ha det!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0