Sandy! Här kommer svar på dina frågor.

Gud vad kul med frågor! Fråga på allihopa! Här har jag två frågor och dess svar:



Alltså: Har jag gått någon kurs?

Svar: Nej. Jag har inte gått någon kurs, förutom för ett år sedan, då jag gick en 1-timmes kurs på Make up store. Den gav mig i princip ingenting, även om jag vet att många andra gillar den. Det där är individuellt. Annars är det än så länge en hobby även om en utbildning väntar så snart jag gått klart gymnasiet!



Alltså: Har jag något tips på en bra eyeliner?

Svar: Ja det är klart! Själv använder jag just nu H&M's dipliner MEN jag lägger den inte med applikatorn som är med. Jag lägger lite på handryggen och doppar min eyeliner-pensel där i. Blir en så mycket finare linje då. En annan eyeliner som ska vara bra är Make up stores cake eyeliner. Blanda med vatten och lägg med eyeliner pensel. Den har jag aldrig provat men jag har hört att den ska vara bra.
Men egentligen är mitt absolut bästa tips att införskaffa en bra och tunn eyeliner-pensel. Min kommer från FACE Stockholm och jag använder den jätte mycket. Både till att lägga en vanlig eyeliner men jag blandar också mina eyedusts med vatten för en lite roligare eyeliner. Det går att göra så mycket kul! Alltså: Jag skulle rekommendera en bra eyeliner-pensel och sedan en eyeliner som t.ex. H&M's som jag trivs jätte bra med!

Hoppas det var till någon hjälp!
Jättekul att du frågar, jag gillar frågor!

Är det något ni andra vill ha svar på eller någon typ av sminkning ni vill ha en tutorial på så släng in en kommentar!

Ha en bra kväll!








Kommentarer
Postat av: Cristin

Hejsan!

Jag ligger på plats 45 på bloggportalen och plats 48 i bloglovins allmänt kategori! Kicka gärna in i min blogg och säg vad du tycker om den! Gillar du den får du gärna prenumerera via bloglovin också (klicka bara på ikonen i menyn). Tycker du att det finns något jag borde bättra på? Ge gärna tips och kommentera gärna i mina inlägg! Jag vill veta vad du tycker! (: Du kanske tycker det är jobbigt att få ”läs min blogg” men det är inte riktigt det jag är ute efter eller så. Vill att du ska tycka till om min blogg. Vill gärna göra den så bra som möjligt!

Så gå in på http://ccristin.blogg.se



-Cristin

2009-10-11 @ 21:33:17
URL: http://ccristin.blogg.se/
Postat av: Sandy

Du är bäst! Och så svarar du jättesnabbt också, det gillas! :D

Ska se till att skaffa mig något av det du föreslagit nu i veckan :)

Vad är det för utbildning du tänkt gå efter gymnasiet förresten?



ciao!

2009-10-11 @ 23:45:04
Postat av: Malin

Sv: Sandy: Jag hade tänk att gå en MUA utbildning och kikar runt lite på skolor och så. :)

2009-10-12 @ 06:58:12
URL: http://shades.blogg.se/
Postat av: lisa

jag älskar bruna sminkningar, bruna skuggor osv, kan du inte göra någon tutorial på bruna sminkningar? :) hade uppskattats! tack för en superbra blogg!

2010-01-07 @ 06:33:13
URL: http://mmlisa.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hej! Jag undrar om du har bra tips på solpuder! :) Har du H&M´S bronspuder? Om du har det kanske du kan skriva om det. Eller något annat. Vad som helst. Skulle vara kul att få lite fakta om puder :)

TACKSAM FÖR SVAR!

2010-03-20 @ 22:59:06
URL: http://mimmizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0