Puderstopp

Innan jag går och lägger mig tänkte jag bara uppdatera min ganska (för tillfället) stilla blogg, med ett litet tips.
Många kanske redan kan, men ni som inte kan borde verkligen lära er för det här är världens bästa tips!
Särskilt för er som gillar att sota eller bara vill använda mörka skuggor. Eller ja. Vilka skuggor som helst egentligen..

Alltså såhär lyder tipset:
1. Lägg din bas med allt vad primer, concealer, foundation och puder heter. Inte rouge dock, det är bättre att vänta med det.
2. Lägg din eyeprimer och ev mätta den med ljus basskugga.
3. Lägg ett puderstopp. Och det är ju här magin (?) spelar in va. Tipset alltså.
Ett puder stopp är nämligen ett tjockare lager löspuder som du lägger under ögat. Varför? Därför när du sen applicerar din skugga så fastar de nedfallande resterna i pudret. När du är klar är det bara att borsta bort pudret, så slipper du sabba basen.
4. Ja lägg alltså skuggorna
5. Borsta alltså bort pudret.

Att lägga ett puderstopp är inte svårt. Använd förslagsvis en puderpuff och lägg under ögonen. Voila.



Så där kan det se ut (jag bjuder på den). Dock är det en gammal bild. Jag är nämligen inte lika brun nu haha!


Inlägget skulle ha postats igår. Men blogg.se är cp.


Kommentarer
Postat av: Make Up Artist på Make Up Store

hej världens bästa malin!

jag mår bra, durå? ^^



när har du tid att ses förresten?



Pussar & kramar

2010-02-18 @ 22:39:45
URL: http://chuuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0