Eyeprimer

Får en del frågor om vilka skuggor man ska köpa först om man vill börja göra lite mer färgstarka sminkningar.
Det finns en hel del skuggor man kan börja med, med egentligen handlar allt om en bra eyeprimer.
Har väl kanske själv inte ens insett hur viktigt det är tidigare. Köpte en eyeprimer det första jag gjorde när jag började sminka mig. Töntigt det låter men ni fattar.
Nu däremot förstår jag. Är hemma hos b-friend och tänkte leka lite med mina nya skuggor. Däremot var eyeprimern kvar hemma, men jag tänkte att jag kan väl försöka ändå.
Visst det gick. Men fan, primern är så mycket viktigare än vad man tror. Blir en helt annat färg-intenstitet, det sitter bättre, och det blir mycket jämnare.

Själv använder jag Lumenes eyeprimer, då jag tycker den funkar bäst på mig.

Make up store har två alternativ, dels deras vanliga primer som finns i två färger ;
Eyeprimer clear och eyeprimer tinted.
Tinted är hudfärgad.
Sen så har de också deras High tech lighter spm egentligen inte är någon primer men som fungerar alldeles utmärkt som det. Den finns i massa olika färger.
Eyeprimern passar de som använder ögonkräm då de är återfuktade runt ögat och high tech lightern passar bra på de som inte använder ögonkräm ch därför är lite torrare.

En annan hyllad primer är Urban Decays Primer potion.
Den har jag aldrig testat men varenda recension jag läst hyllar den.
UD PP finns att köpa på bland annat blush.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0