Manikyr

Sitter och väntar på att nagellacket ska torka medans jag kollar på den underbara filmen "The Holiday".
Tänkte visa er hur jag gör min lilla hemma-manikyr hihi :)

1. Jag rengör naglarna med nagellacksremover (även om jag inte har nagellack)
2. Jag filar ner och formar dom med min glasnagelfil från claudia cosmetics

3. Jag har händerna i ett nagelbad som består av varmt vatten och mild tvål.
4. Efter 5 minuter tar jag  upp händerna och torkar dom. Sen petar jag försiktigt tillbaka nagelbanden.
5. Jag polerar nageln med min poleringsfil från KICKS. Priset är rimligt, men jag vågar inte säga exakt vad det ligger på.

6. När jag polerat alla naglarna noggrant och rengjort dom från slipdamm, så lackar jag med ett tunt lager baslack. Jag använder "Super base" från Mavala

7. När baslacket har torkat målar jag ett lager med det svarta lacket som är från Viva la diva. Det är skitbra, torkar jätte fort och kostar bara 50 kronor. Lovely. När första lagret torkar målar jag ett till.
Jag målar alltid lite utanför bara för att verkligen täcka hela nageln ( det försvinner när man har händerna under varmt vatten sen när allt är torrt.)

( nr: 53 )
8. När allt är torrt kör jag på ett lager Topplack. Jag använder Minute Quick Finish från Mavala

9. När det är torrt smörjer jag in nagelbanden med min wonderbara nagelolja från Sally Hansen. Jag älskar den. Ligger runt 100 lappen men den är så värd det.


Kort och gott gör jag ungefär som alla andra. Tänkte bara visa vad jag använder och så.

Hej på er.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker det! Jag lägger den med en syntetisk snedskuren pensel, syntetic browbrush angle #210.

2010-01-28 @ 18:50:26
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0